Hakuna Matata! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yanne Gelissen - WaarBenJij.nu Hakuna Matata! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yanne Gelissen - WaarBenJij.nu

Hakuna Matata!

Door: Yanne

Blijf op de hoogte en volg Yanne

09 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven, maar dat laat alleen maar zien hoe druk en gezellig ik het hier heb! Maar het wordt weer eens tijd om mijn verhalen op papier te zetten. Ook voor mezelf, want dan realiseer ik me weer eens wat een geluk ik heb! En ik vind alle reacties (via Skype, Whatsapp, Facebook en hieronderaan de blog) heel erg leuk! Baie Dankie voor dat!

Mijn laatste blog ging vooral over het goede leven dat ik hier leid! Dat is niet erg veel veranderd eigenlijk… Het leven gaat hier ook gewoon zijn gangetje; doordeweeks wordt er ‘hard’ gewerkt, en vanaf vrijdag is het weer feest! Vrijdagavond gaan we meestal op stap en de zaterdag blijven we daardoor maar wat langer liggen in ons bedje. Maar elk weekend is weer anders:

Het laatste weekend van september was memorabel; Op de vrijdag hadden we een afscheidsfeestje van mijn 3 Nederlandse huisgenootjes. Superjammer dat ze nu weggaan, want het zijn 3 hele gezellige! En als ze weg zijn, leef ik voor een tijdje tussen de Duitsers en dat heeft welgeteld maar 2 voordelen: 1. Mijn Duits wordt ook een beetje bijgespijkerd, en 2. Misschien houden we nog een echt Oktoberfest! En daar houd ik wel van!

Maar terug naar het afscheidsfeestje: We zijn begonnen in een klein barretje en daar zijn we door Afrikaanse vrouwen geschminkt. Met de verf op ons gezicht zijn we nog naar verschillende clubs geweest en hebben we verschillende drankjes gedronken. We hebben het niet echt heel laat gemaakt ( wel behoorlijk vroeg! Haha). Typisch een avondje: ‘Gelukkig hebben we de foto’s nog’. Maar of ik daar zo blij mee moet zijn…

De morgen daarna voelde het hele huis zich natuurlijk niet op zijn best, maar we moesten er toch vroeg uit want er stond iets heel leuks op de planning: Rugby! En omdat we nog niet genoeg hadden gehad van de schmink, hebben we het zaterdag nog eens dunnetjes overgedaan. De Afrikaanse ‘Rainbownation-vlag’ is alleen stukken moeilijker dan de Nederlandse, maar ik was niet ontevreden over het resultaat!

De wedstrijd zelf was Springboks vs. Wallabies, oftewel Zuid-Afrika vs. Australië. Dit zijn volgens mij de beste teams van de wereld, dus het was een hele happening! En natuurlijk hebben ‘De Bokke’ dik gewonnen!

Na een weekje weer hard gewerkt te hebben zijn we vrijdag naar een Braai geweest in Seapoint. Hier wonen een paar mensen die we kennen, en zij hadden een huisfeestje. Was een gezellig feestje en daarna zijn we doorgegaan naar Long Street: dit is de straat waar we meestal op stap gaan. Er zijn heel veel barretjes en clubs te vinden, dus altijd wel wat te beleven!

Zaterdag ben ik met Eefke en Anniek naar de Old Biscuit Mall geweest en hebben er heerlijk gegeten! Het is al een traktatie voor je ogen om al dat lekkere eten te zien, en het is een hele goede besteding van je zaterdagmorgen! Na de markt zijn we naar Canal Walk Shoppingcentre geweest. Dit is het idioot grote winkelcentrum waar ik al eerder over geschreven heb. Hier heb ik een paar sportschoenen gekocht. Nu kan ik er helaas niet meer onderuit, en moet ik maar eens wat gaan bewegen! Haha.

’s Avonds ben ik nog met mijn huisgenootjes naar een café geweest voor een klein drankje en een potje biljart. En zoals in elke ‘sport’ ben ik hier ook ontzettend slecht in! En als het me niet meteen lukt, gooi ik de keu ook maar meteen neer. Stom!

Zondag zijn we met een hele grote groep (vooral NL’ers, maar ook Duitsers) naar Mzolis geweest. Dit is een Braai in een sloppenwijk. Het klinkt heel erg eng en gevaarlijk, maar dat viel hartstikke mee! Je moet je eigen drank meenemen en de hompen vlees koop je daar. Dat vlees breng je dan naar de keuken, en daar staan dan mensen te braaien. Je gaat dan naar een soort van tent met veel tafels, en dan ga je drinken, kletsen en dansen. In die tent is ook een DJ, en al die Afrikaanse mensen gaan dan bewegen; daardoor voel je je als ‘witte’ trouwens wel behoorlijk a-ritmisch en stijf! Maar het vlees is echt het lekkerste BBQ-vlees wat ik ooit geproefd heb! En het was heel erg gezellig!

Zoals jullie kunnen lezen, verveel ik me geen moment hier. En nu het steeds meer zomer wordt (gisteren was het bijna 25graden!!), wordt ook het buitenleven (lees: zee, strand en cocktails) steeds beter!
Ik laat snel weer wat van me horen! En zo niet, dan ben ik misschien verdronken tijdens het surfen!

Xxx
Yanne


  • 11 Oktober 2013 - 19:24

    Jack G:

    Hee meissie, leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Je wordt nog eens een echte sportvrouw als ik dat zo hoor. Laat me weten wanneer je de eerste kilometers bent gaan joggen. Dat verdrinken met surfen lijkt me geen goed plan. Ik wil je toch wel graag weer gezond in ons kikkerlanden terug zien! Veel liefs, pap

  • 14 Oktober 2013 - 12:10

    Jean G Jr.:

    Hey avonturier!

    Volgens mij verveel je je geen minuut daar he!;-) Mega vet wat je allemaal meemaakt daar.
    Nu je het daar een beetje gewend bent zal de tijd wel vliegen he? In ieder geval, nog heel veel plezier daar de komende tijd!

    Ciao!

  • 14 Oktober 2013 - 18:48

    Tessa:

    Ha Yanne-het-party-animal!

    Super om te lezen dat je het zo heerlijk hebt in Afrika!
    Geniet ervan, dit is een ervaring voor het leven :). En zoals Jack al zegt.. Oppassen met surfen hoor!!

    Groetjes uit Nederland, waar de herfst nu echt begonnen is!

  • 16 Oktober 2013 - 09:59

    Snah:

    Yanne,

    Ik ben jaloers op je. Je ziet zoveel mooie rugbywedstrijden ! Super.
    Heel veel plezier nog !

  • 18 Oktober 2013 - 09:35

    Ingrid:

    Hey Yanne ,

    Ik lees met plezier je verhalen je verveelt je geen moment daar .
    En de weekende zijn altijd super (geweldig)
    Heel veel zon plezier .
    Liefs Ingrid

  • 20 Oktober 2013 - 20:22

    Jan Smits:

    Hey Yanne,

    Ik ben blij te lezen dat het goed met je gaat!!

    De levenservaring die je nu op kunt doen zal je altijd van pas komen. Dus geniet ervan met volle teugen !!!! Je begrijpt dat ik hiermee natuurlijk werken bedoel haha.

    Ik stond er laatst versteld van dat ze naar mij al een highway hebben vernoemd. Dat was toch de Jan Smits Avenue gelijk de Fiifth Avenue in New York of niet soms ?? En dat terwijl ik nog op deze aardbol ben, een hele eer haha.

    Yanne, nogmaals : geniet van alle momenten, maar blijf toch ook altijd alert want we hebben je straks hier weer nodig met de ervaring die je dan hebt opgedaan.

    Groetjes,
    Jan en Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanne

Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in mooie landen, verre reizen en andere culturen. Nu heb ik de leeftijd bereikt waarop ik zelfstandig de wereld kan ontdekken! En dat ga ik dus zeker weten doen!

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 44747

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: