I'm so Excited! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Yanne Gelissen - WaarBenJij.nu I'm so Excited! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Yanne Gelissen - WaarBenJij.nu

I'm so Excited!

Door: Yanne

Blijf op de hoogte en volg Yanne

01 September 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Holiday’s over! Morgen begint dan eindelijk mijn stage, de reden waarom ik überhaupt naar Zuid-Afrika ben gegaan. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar vind het ook wel een beetje eng. Ik ben vooral bang dat ik de Engelse taal niet zo goed beheers om zakelijk te corresponderen, maar daar ‘bluf’ ik me wel doorheen. Ook ben ik blij dat ik de stage samen kan doen met Anniek, zo kunnen we elkaar aanvullen als het nodig is!

Sinds mijn vorige blog heb ik niet zoveel meer gedaan! Het heeft zo ontzettend hard en veel geregend in Kaapstad! De straten stonden blank en op sommige plaatsen kwam het water door het dak heen het huis in. Perfect weer om maar eens het derde grootste winkelcentrum van Afrika te gaan; Canal Walk Shopping Centre.
Omdat ons avontuurtje met de trein de vorige keer niet zo goed was bevallen, hebben Anniek en ik er voor gekozen om gewoon met de taxi te gaan. Wij dachten dat zo’n chauffeur de weg wel zou weten. En gelukkig wist hij ook de weg; hij kon het zelfs in 1 keer vinden! In 1 keer had hij het verkeerde winkelcentrum gevonden! Applausje!! Hij had ons afgezet bij Canal Worth Shopping Centre. Door het gebrekkige Engels van de taxichauffeur en van mij hebben we over 1 woordje wat miscommunicatie gehad. Helaas kwamen wij er pas achter toen de taxi al lang en breed vertrokken was, dus konden we weer opnieuw bellen. Een uurtje later waren we dan eindelijk aangekomen bij het juiste shopping centre! Daar hebben we maar meteen een voorraad dikke truien en joggingbroeken ingeslagen, want de zomer is helaas nog niet in aantocht!

Vrijdagavond hebben we de eerste Braai van het seizoen gehad! En voor diegene die niet weten wat een braai is: het is een Zuid-Afrikaanse BBQ. Het werd georganiseerd door de bemiddelingsorganisatie Magister. Zij hebben veel Duitse en Nederlandse studenten geholpen een stageplek en woning te regelen in Kaapstad. De Braai was bij een paar Duitse studenten thuis en iedereen moest wat eten (salade, stokbrood, vlees enz.) meenemen en zijn eigen drankjes. Het was een hele leuke avond en ook weer veel nieuwe mensen ontmoet! En de Braai was heerlijk dus ik hoop dat er nog vele zullen volgen!

Vandaag zijn Anniek en ik in alle vroegte vertrokken naar Johannesburg. Dit tripje krijgen we betaald van ons stagebedrijf: Planet Finance. Dit bedrijf heeft 2 vestigingen in Zuid-Afrika (Kaapstad en Johannesburg) en zij werken onderling heel veel samen. Onze stagebegeleidster vond het dan ook goed en leuk voor ons dat wij die mensen (waar we het komende halfjaar veel mee gaan werken) in het echt kunnen ontmoeten! Ze hebben onze vlucht en accommodatie geregeld en het is echt supervet: ik ben nu op mijn allereerste zakenreisje ooit! Joehoe.

De vlucht ging wederom zonder problemen, alleen ik zat een klein beetje in de stress. Ik had met mijn warrige hoofd vergeten op te zoeken wat het adres van ons hotel was! Dit was de enige taak die ik moest uitvoeren, dus Anniek was een beetje boos op mij! Haha. Gelukkig zijn we er op tijd achtergekomen en heeft de taxi ons naar het Guest Room gebracht! We zijn allebei door het dolle heen, want het is 10 keer sjieker en mooier dan onze huisjes in Kaapstad. En hier is ook iets wat we in Kaapstad nog niet echt gezien hebben: DE ZON!!

Ik ga dadelijk eens lekker in bad, nadat ik mijn foto’s heb geupload (hier is verrekte goed internet voor Afrikaanse begrippen) en nadat ik het heerlijke avondmaal heb verorberd!

Xxx
Yanne

  • 01 September 2013 - 19:46

    Ingrid:

    Hoi Yanne,

    Als ik het zo lees heb je al vanalles ondernomen wel leuk,
    en nu gaat het morgen echt beginnen de stage .
    Met de engelse taal zal het wel mee zitten dat lukt je wel beter als mij haha.
    Heel veel leerplezier in johannesburg.

    heel veel liefs Ingrid en Henk

  • 01 September 2013 - 22:05

    Opa:

    Hoi Yanne
    Wat geweldig dat jullie dit allemaal kunnen meemaken.Wij gunnen dit van ganser harte en zijn heel blij met deze post.
    Nieuwtjes uit Urmond: Wij hebben een nieuwe auto gekocht. Een Nissan Qashqai. automaat met alles erop en er aan. Deze zul je wel niet kennen maar het is een knots van een auto. Alleen moet ik nog 6 weken wachten op de levering
    Morgen krijgen wij wel ons tablet want Oma gaat ook naar de digitale wereld.
    Verder heel veel groetjes en kus van Oma en Opa

  • 08 September 2013 - 20:25

    Caroline:

    Ha Yanne,

    Zo... vanavond ook eens de tijd gevonden jouw avonturen te lezen. Toch wel héél bijzonder dat je dit mag meemaken. En ik vind je woonruimte ook véél mooier dan ik me had voorgesteld.
    Allemaal vooroordelen blijkt wel.
    Zo'n mooie winkelcentra met allerlei nationaliteiten restaurantjes..... zit ik me voor te stellen dat je in een redelijk primitieve omgeving bent waar het bloedheet is.
    Ga dus vooral door met het vertellen van je verhalen, is goed voor mijn ontwikkeling... haha!
    Ik wens je toe dat de overige maanden net zó omvliegen als de eerste weken hebben gedaan en dat je een hele mooie stage mag hebben waarbij je echt iets voor anderen kunt betekenen.
    Daaaaaaaaag nichtje!

    Caroline

  • 09 September 2013 - 18:22

    Jean En Lore:

    Hey nichtje!

    Wat een avonturen allemaal!
    Is Kaapstad wat je er van verwacht had? (buiten de regen dan :)
    Je kamer ziet er goed uit!! Je hebt zo te lezen al heel wat mensen leren kennen, dat maakt het verblijf des te leuker!
    Hopelijk word het zeer nog wat beter zodat je kan genieten van het strand in het weekend.
    Voor nu, succes en viel spass!!

    Groetjes Jean en Lore

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanne

Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in mooie landen, verre reizen en andere culturen. Nu heb ik de leeftijd bereikt waarop ik zelfstandig de wereld kan ontdekken! En dat ga ik dus zeker weten doen!

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 44718

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: