Limburgse Meid - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yanne Gelissen - WaarBenJij.nu Limburgse Meid - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yanne Gelissen - WaarBenJij.nu

Limburgse Meid

Door: Yanne

Blijf op de hoogte en volg Yanne

19 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

En ik ben over de helft! Mijn hemel, wat is de tijd gevlogen! Het is natuurlijk hartstikke leuk hier, maar afgelopen week heb ik het toch wel zwaar gehad; heimwee speelde op, ik kreeg een slaapgebrek en een opkomende verkoudheid zorgt ervoor dat ik loop te snotteren. Maar ook genoeg leuke dingen…

Op 9 November ging de wekker behoorlijk vroeg: 7 uur. Mijn huisgenoten waren net lekker in hun bed gekropen toen ik alweer opstond! Linda, Eefke, Anniek en ik gingen op roadtrip naar Struysbay en de gehuurde auto moest nog opgehaald worden. Nadat we dat gedaan hadden (en even thuis geweest te zijn om mijn vergeten tandenborstel in te pakken), zijn we de N2 gaan volgen en al snel hadden we adembenemende uitzichten! Wat is Zuid-Afrika toch mooi! En we hadden ontzettend geluk met het weer, want het was bloed-heet!

Na een prachtige autorit zijn we aangekomen bij onze accommodatie. Wat had ik daar graag nog wat langer gebleven! Prachtige kamers, zwembad in de tuin, hertje als huisdier en uitzicht op de Indische Oceaan. Maar hier konden we niet lang blijven, want de natuur die riep ons! We zijn naar Cape Agulhas gereden; het meest zuidelijkste punt van het vasteland van Afrika. Hier komen ook de Indische en de Atlantische oceaan samen. Niet dat je hier wat van ziet trouwens, maar het is wel ontzettend gaaf om te bedenken waar je staat. En ik kan nu voor de rest van mijn leven op een wereldkaart precies aanwijzen waar ik geweest ben; helemaal onderaan in het puntje!

Na een middelmatige lunch en een spontane winetasting zijn we weer teruggegaan naar ons paradijsje, waar we in de zon van de net gekochte fles wijn hebben genoten. De avond hebben we afgesloten met een diner in de haven, een drankje in de lokale kroeg (waar we overduidelijk de ‘nieuwen in het dorp’ waren, en dat vonden mensen erg interessant!) en een potje biljart in ons hotel. De dag erna zijn we op onze terugweg gestopt in Calendon bij de ‘Natural Spa’. Voor 11 euro hebben we kunnen genieten van de sauna, Turks stoombad, Jacuzzi en door de natuur opgewarmde baden. De warmste was 44 graden en mocht je maar 1 minuut in blijven. Niet dat ik dat gered hebt, want ik verbrandde mijn tenen al bij het testen! Nadat Eefke en ik het terrein eens bekeken hebben (waarbij we uiteindelijk in onze bikini en een handdoekje in de receptie van het hotel resort stonden) en nadat ik nog even stiekem gezwommen heb in het zwembad van dat resort zijn we richting huis gegaan. Het geweldige weekend hebben we afgesloten met een diner in Kaapstad.

En toen was het Maandag… De dag waar ik van te voren al tegenop gezien had en wat me ook behoorlijk zwaar is gevallen: 11de van de 11de. Ik was wel behoorlijk voorbereid: L1 Livestream vanuit Maastricht, rood-geal-greun vlaggetje op de wang en mijn DVD. De DVD waar ik deze dag pas naar mocht kijken: Beppie in Ahoy! Nogmaals bedankt Richard voor dit geweldige kado! Het klinkt belachelijk, maar ik heb wel verscheidene traantjes gelaten als ik dacht aan het feit dat iedereen thuis zo lekker aan het feesten was. Maar ik had ook een behoorlijk hilarisch moment die dag.
Ik ging naar de supermarkt om ‘Nonnevotte’ te kopen en ik had mijn vlaggetje natuurlijk niet afgewassen: ik ben en blijf een echte Limburgse Meid! Kwam er een boomlange Hollander binnen en met een hoog-Hollands accent en Gooische G en zegt hij: ‘Volgens mij is zij uit Limburg!’. Door mijn lachsalvo wat volgde, kwam hij erachter dat hij gelijk had. En volgens mij schaamde hij zich wel een beetje!

In de week die volgde op deze dag heb ik het moeilijk gehad. Ik liep een beetje rond als een zombie en kon elk moment wel in huilen uitbarsten. Dit had ook te maken met het feit dat ik niet meer goed kon slapen door lawaaierige huisgenoten. Maar het gaat gelukkig nu stukken beter en ik heb weer energie! Dit komt door 2 dingen: Ik heb een nieuwe Limburgse huisgenoot, ook van YPO: Kirsten. Heerlijk om mijn eigen taaltje weer te kunnen spreken tegen iemand. Zeker omdat de rest in mijn huis Duits is. En het tweede ding waar ik energie van krijg is dat ik samen met de Roadtrip-meiden een marktje ga organiseren voor Sisters 4 Sisters. Maar hier zal ik in volgende blogs nog wel over schrijven!

Afgelopen weekend ben ik weer niet gaan feesten en dat is maar goed ook! Het regende vrijdagavond namelijk zo hard dat op een gegeven moment de gang vol met water stond, want dat kwam gewoon vanaf de grond omhoog borrelen! Kirsten en ik hebben zo’n 3 tot 4 emmers water kunnen opdweilen. Zaterdag hebben we tekenen van Regen-Ontwijkend-Gedrag vertoond en zijn we naar het District 6 museum en naar het WK-stadion geweest! Ja, dit is het stadion waar we ‘ons’ op 6 Juli 2010 hebben geplaatst voor de finale van het WK. En ik heb het gras aangeraakt! Zo cool! Haha.

Zondag zijn we met huisgenootjes weer naar St. Josephs Home geweest om met de kinderen te spelen, en dat was wederom geweldig! Deze keer ben ik onder andere samen met Kirsten naar de tiener-meiden geweest en hebben daar nagels gelakt! Een heel lief meisje heeft mijn nagels ook gelakt, maar zij had spastische trekjes in haar armen, dus het resultaat was behoorlijk apart. Maar zij vond het in ieder geval super leuk!

Toen ik ging schrijven aan dit blog dacht ik dat ik helemaal niet zoveel gedaan had de afgelopen weken, maar dat valt me reuze mee. Ik heb alleen niet gefeest, maar dat mocht ook wel eens een keertje.

Xxx
Yanne

Ps. Sinterklaas, wilt u alstublieft wat chocolade pepernoten deze kant op sturen. Mijn schoen staat voor de open haard op 34 Lower Main Road! Danku Sinterklaasje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanne

Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in mooie landen, verre reizen en andere culturen. Nu heb ik de leeftijd bereikt waarop ik zelfstandig de wereld kan ontdekken! En dat ga ik dus zeker weten doen!

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 44717

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: