Leaving on a Jet Plane - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yanne Gelissen - WaarBenJij.nu Leaving on a Jet Plane - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yanne Gelissen - WaarBenJij.nu

Leaving on a Jet Plane

Door: Yanne

Blijf op de hoogte en volg Yanne

23 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eindelijk ben ik aangekomen in het prachtige Kaapstad! Het is nog zo onwerkelijk dat ik aan de andere kant van de wereld zit, ik besef het nog niet. Ik heb namelijk nog steeds het gevoel dat ik over een paar weekjes alweer naar huis ga. Dit idee moet ik toch echt uit mijn hoofd gaan verwijderen...

De reis hier na toe is me echt reuze meegevallen! Ik had me voorbereid op 19uur pure ellende, maar ik heb me hartstikke geamuseerd in het vliegtuig. Het begon natuurlijk met het afscheid op Düsseldorf. Ik was natuurlijk al veel te vroeg daar, dus eerst hebben we nog wat gedronken bij Starbucks. Daarna zijn we maar op zoek gegaan naar de gate; natuurlijk lag die aan de andere kant van het vliegveld! Ik dacht dat we 3u van te voren moesten inchecken (omdat dat bij intercontinentale vluchten het geval is), maar ik was even ‘vergeten’ dat we eerst naar Istanbul vlogen, en dat ligt nog steeds binnen Europa! Oepsie. Dus daar hebben we ook nog anderhalf uur moeten wachten.

Na het inchecken moesten we naar de douane en daar was het dan: Het Afscheid. Zoals verwacht stroomden er genoeg tranen, maar ik wist gelukkig dat er iets heeel leuks in het vooruitzicht stond! Na een laatste knuffel en kus ben ik samen met Anniek (studiegenootje) richting douane gegaan! Door alle emotie was ik alleen vergeten om mijn telefoon uit mijn broekzak te halen, dus ik werd ook nog eens lekker gefouilleerd door een of andere Duitse vrouw. Dit is geen aanrader!!

De vlucht zelf was echt superleuk! Dit was natuurlijk pas de 2e keer dat ik ging vliegen, dus nog allemaal betrekkelijk nieuw voor mij. Ik mocht weer aan het raam zitten en ik heb gewoon naar buiten gekeken tot het donker werd. Ik verbaas me er nog steeds over hoe zo’n joekel van een vliegtuig gewoon in de lucht blijft hangen! En hoe snel je met een vliegtuig in een ‘andere wereld’ terecht komt.

Ik ben gevlogen met Turkisch Airlines, en dit is absoluut wel een aanrader! Heerlijk en veel eten en drinken en allemaal leuke kadootjes! (Deze kadootjes heb ik allemaal gewoon meegenomen, maar ik hoorde achteraf dat dat helemaal niet de bedoeling was! Haha). Ik heb gewoon kunnen slapen en lekker films kunnen kijken en voordat ik het wist zag ik het Afrikaanse landschap onder mij! En daar lag het dan: Kaapstad!

Na het vragenvuur van de douane over het visum hebben we heel snel onze koffers gekregen en werden we opgehaald. Toen werd ik bij mijn huis afgezet; het duurde wel eventjes voordat ik met mijn sleutels al die hekken en deuren had opengemaakt en weer afgesloten, maar toen was ik op mijn eigen plekje! De kamer heb ik meteen gezellig gemaakt met alle kadootjes en kaartjes die ik van iedereen heb gekregen! Ik zal foto’s toevoegen van mijn huisje hier onder aan de blog.

Ik schreef al eerder dat ik het nog niet besefte dat ik aan de andere kant van de wereld zit. Dit komt omdat ik in een heel normaal huis woon en omdat je toch zo makkelijk contact hebt met thuis (via Skype en Whatsapp enzo). Ook heb ik nog niet veel van Kaapstad gezien, omdat het hier ontzettend slecht weer is! Ik zou net zo goed in Rotterdam ofzo kunnen zitten! Haha. En jullie zullen het niet geloven maar het is hier zo ontzettend KOUD!! De huizen hebben geen verwarming en overal is enkel glas, dus binnen zit je met je winterjas aan onder een deken! En slapen doe ik ook onder 3(!) dekens en met een kruik! Hopen dat het snel zomer wordt!

Deze en komende week ben ik vooral bezig om Kaapstad te ontdekken en leuke dingen te doen! Ik houd jullie snel op de hoogte over de dingetjes die ik gedaan heb! Maar deze blog is al best wel lang, en ik wil jullie ook niet vervelen met mijn verhalen! Haha.

Xxx
Yanne


  • 23 Augustus 2013 - 12:50

    Snah:

    Leuk om te lezen, succes daar !

  • 23 Augustus 2013 - 12:57

    Yanne Gelissen:

    De foto's krijg ik nog niet upgeload met mijn crap-wifi! Maar zal ze zsm er bij zetten!

  • 23 Augustus 2013 - 14:12

    Tarique:

    Hoi erelid van de CV!
    Leuk om te leaze dat de reis zo good is bevallen.
    Haha, waal ech balen van t wear, mer dat zal waal goodkomme.
    Ich wach mit smart op dien volgende blog!
    xxx Tarique

  • 23 Augustus 2013 - 20:32

    Jack:

    Hoi meisje,
    Geniet van dit Fantastisch avontuur! Mam en ich venje het geweldig dat ste dit deïs!
    Natuuurlik misse veer dich mer veer hubbe gelukkig veul contact via skipe en what,'s app!
    Blief veural deze blogs schjrieve! Dit venje veer (en auch veul angere) erreg leuk!
    Veul leefs, pap en mam.

  • 23 Augustus 2013 - 23:32

    Ankie:

    Hee meid!!

    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van je grote avontuur daar in Afrika!!! Heel gaaf!! Ben blij dat je de vlucht zo is meegevallen:) geniet ervan, hou ons op de hoogte en dan stuur ik een zonnestraaltje naar je toe!:) haha kus!

  • 25 Augustus 2013 - 12:07

    Lilianne En Ruud :

    Hallo maedske,
    Ik kom net uit mijn bed, langslaper zoals altijd en ik hoor van Ruud dat jij online bent.
    Zit jij al in Afrika? Wat is de tijd maar weer snel gegaan. Jammer, dat we je niet meer gesproken hebben maar bij deze dan toch nog uit Gelaen heel veel succes met je stage en heel veel plezier in het ontdekken van een nieuwe cultuur zo ver van huis. We blijven je natuurlijk volgen in je blogs en er zal voor Ruud en mij misschien wel wat herkenningspunten langs komen. Geniet ervan.

    Xxxxx. Lilianne en Ruud

  • 25 Augustus 2013 - 20:22

    Helen:

    Hoi Yanne,

    Leuk om via je blog te lezen hoe het je vergaat in Afrika.
    Niet te geloven dat je onder 3 dekens moet slapen om het een beetje warm te krijgen.
    Als het is moet je het maar zeggen, dan brengen Marij en ik je een deken na.
    Groetjes en amuseer je daar. Helen

  • 31 Augustus 2013 - 12:59

    Carmen:

    Heey Yanne,

    We missen je wel al hoor, maar het is ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar. Een beetje jaloers ben ik wel (A). Ik hoop dat je een geweldige tijd hebt daar en ik wens je al het geluk en plezier!

    xxx

    Carmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yanne

Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in mooie landen, verre reizen en andere culturen. Nu heb ik de leeftijd bereikt waarop ik zelfstandig de wereld kan ontdekken! En dat ga ik dus zeker weten doen!

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 18108
Totaal aantal bezoekers 44749

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: